5 mars 2007

Beijing: vakterna utanför kontoret

Dom blev så glada o skrattade gott när jag tog kort på dom - det är alltid lika härligt att göra någon glad ;-)

Jag hade för övrigt en rätt så rolig tur till kontoret i morse. Taxichauffören pratade kinesiska med mig hela vägen o jag satt snällt i baksättet o log. Det är rätt roligt att dom fortsätter prata kinesiska fastän dom vet att man inte fattar något. Jag undrar just vad han egentligen sa, men han skrattade iaf gott o mycket - förhoppningsvis iaf inte åt mig... Sedan visade det sig att han inte hittade till kontoret, så jag fick ringa upp en av kollegorna här som försökte guida honom över telefonen, men det räckte inte, så han fick dessutom stanna taxin o springa o fråga om vägen. Men så till slut så hittade han hit, eller rättare sagt - jag kände till slut igen mig ;-)

Inga kommentarer: