3 september 2010

Kuala Lumpur


Lite otippat blev KL nästa stopp på resan, i dubbel bemärkelse oxå..
Först, var det inte en stad jag hade tänkt åka till... Men pga att jag blev så sjuk o läkaren rekommenderade ingen dykning på några veckor, så tog det liksom bort halva meningen med min plan för indonesien... Andra, eftersom jag inte var så pigg o lite i behov av sällskap, så bestämde jag mig för att åka till det närmsta ”hemmet” jag har här, nämligen Klong Muang. Så jag tog flyget till KL o skulle där byta till ett flyg till Krabi, men tyvärr hann jag inte till det anslutande planet... Så det blev att vara kvar här några dagar eftersom planet i morgon är fullbokat..

Men det blir skoj - det var 15 år sedan jag var här o jag har en massa minnen, så det blir nog en del nostalgi ;-) 


3 kommentarer:

Bjorn sa...

Skönt att du är på benen igen :-)

KL tips, det finns ett Hindu palats i bergen utanför som är fantastiskt, Batu Caves
http://www.molon.de/galleries/Malaysia/KL/Batu/

sara we sa...

Snyggt foto!!!

Sara Ssss sa...

å där har ju t.o.m. jag varit.
så fräsigt så!