22 augusti 2010

Jakarta


Så äntligen efter en del stök...

1) fel terminal i KK o det är inte gångavstånd mellan terminalerna utan en taxiresa på 15 min, tur att jag var ute i god tid denna gången ;-)

2) problem i passkontrollen eftersom dom krävde att se en utresa från Indonesien, vilket jag ännu inte har eftersom jag inte vet hur länge jag vill vara kvar... Men till slut accepterade dom att jag hade biljetten bkk-cph

3) problem med att hitta hotellet, taxikillen fick ringa för vägbeskrivning 3ggr + att han dessutom stannade o frågade folk runt omkring... Men visst hotellet ligger på en väldigt liten gata...

Men så till slut ;-) Det är en helt ok stad, ganska modern men med en del gammalt oxå, rätt lik många andra asiatiska storstäder. Trafiken o avgaserna är dock hemska!! Men människorna är trevliga o hälsar glatt å ställer gärna nyfikna frågor ;-)

Inga kommentarer: